Gumbo de peix i marisc.

Hola amics ja estic aquí, fa 5 mesos que no he escrit cap entrada, he estat realment liada!!! això no vol dir que no he cuinat, perquè cuinat, he cuinat i molt, he tingut família casa,

hem fet celebracions de aniversaris, festes amb amics, la revetlla, etc, etc……. i per arrodonir l’estiu, la meva filla va caure el mes d’agost i es va trencar la pelvis. Que us sembla????

Be, sense mes excuses anem a la recepta ” Gumbo de peix i marisc” es una recepta que he fet per primera vegada, i la veritat es que va encantar als amics, i això que ells tornaven de un viatge per Louisianna, de fet es una recepta que vaig treure d’un llibre que em van regalar.

Sense cap dubte es un dels plats mes representatiu de la cuina de Louisianna, on conflueixen les cultures africanes, espanyoles, franceses i anglosaxona, creant amb aquest plat tot un exemple de mestissatge.   El nom del plat prové de la paraula africana Gombo que designa una de les hortalisses que en formen part, la okra. Aquesta hortalissa farà espessir la salsa gracies als seus mucílags.

D’aquest plat hi han dos variants, la cajun i la criolla. La primera es un estofat, ja sigui de carn o de peix amb un brou espessit per la utilització de la Okra i del roux, molt condimentat amb les especies cajun i acompanyat amb arròs.

El Gumbo crioll, es una plat mes lleuger, normalment fet amb brou, peix i marisc, molt semblant a la bullabessa, sens dubte una aportació de la cuina francesa.

L’okra o Ocra, gombo, gumbo, quimbombo etc, es una hortalitza d’origen africà, semblat a un bitxo o una mongeta, amb un sabor que recorda l’albergínia. Es fa servir bàsicament com espessidor de brous i estofats.

Ingredients.

Per l’estofat.

  • 1/2 quilo de filet de mero.
  • 6 nècores
  • 3/4 de quilo de llagostins.
  • 4 cullerades de oli.
  • 2 branques d’api.
  • 1/2 pebrot verd.
  • 1/2 pebrot vermell.
  • 2 cebes dolces.
  • 3 dents d’alls.
  • 3 okras.
  • 3 litres de brou de peix i marisc.
  • cibulet.
  • sal i pebre.
  • 6 fulles de llorer.

Per fer el roux.

  • 3 cullerades de farina.
  • 3 cullerades de mantega.
  • 2 cullerades d’oli.

Per les especies Cajun.

  • 2 cullerades de pebre vermell dolç.
  • 2 cullerades de sal marina.
  • 4 culleretes de ceba en pols.
  • 1 cullerada de pebre negre mòlt.
  • 4 culleretes d’all en pols.
  • 1 cullerada de pebre blanc mòlt.
  • 4 culleretes de bitxo en pols.
  • 1 cullerada d’alfàbrega en pols.
  • 1 cullerada de farigola en pols.
  • 1 cullerada d’orenga en pols.
  • 2 cullerades de llavors de mostassa.
  • 1 cullerada de sucre moré.

Arròs blanc bullit per acompanya el plat.

Temps d’elaboració.

40 minuts.

Elaboració.

  1. En primer lloc, traiem els caps als llagostins i juntament amb el cap de rap o be espines o caps de peix que tinguem congelats farem un brou. Posem una cassola al foc amb aigua, sal i aboquem els caps i el peix, deixem bullir uns 45 minuts, colem i reservem.
  2. Ara tallarem les verdures a trossets, les cebes, els pebrots, les okras, els alls i l’api.
  3. Per preparar el Roux, tamisem la farina per un colador fi sobre un plat fons perquè no hi hagi grumolls. En una cassola de ferro colat, fonem la mantega i l’oli a foc baix, afegim la farina. Amb un batedor manual, removem constantment durant uns 10 minuts, fins que la barreja adquireixi un color marró fosc, tenint en compte que no es cremi.
  4. Una vegada te el color que volem afegim ràpidament les verdures que tenim preparades, les 6 fulles de llorer i les especies Cajun. Remenem i deixem fer uns 5 minuts.
  5. Una vegada que les verdures estan una mica toves aboquem a la cassola el brou i ho barregem. Deixem bullir 5 minuts i afegim les nècores, jo les he tallat per la meitat però si voleu les podeu posar senceres. Salpebrem i deixem bullir uns 15 minuts.
  6. Passats els 15 minuts afegim a la cassola els daus de mero, deixem fer 15 minuts mes.
  7. Després aboquem els llagostins, la llimona tallada a quarts, deixem fer uns 5 minuts, tirem por sobre el cibulet tallat i apaguem el foc.
  8. A l’hora de servir-lo jo ho he fet directament a la cassola i l’arròs apart en un bol.
  9. Tot un exit!!!!!!! si ho proveu ja en direu que tal us ha semblat.

 

 

 

 

 

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Peix i Marisc. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Gumbo de peix i marisc.

  1. Carme ha dit:

    Segur que és més bo que el que es menja a Louisiana!!

  2. Miriam ha dit:

    Quina bona pinta!! anoto la recepta

  3. Ricard ha dit:

    Et trobavem a faltar Emi!

  4. Retroenllaç: Gumbo de peix i marisc. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.