Xalotes o Cebetes senceres caramel·litzades.

 

DSCN9606

Cebetes caramel·litzades. 

Si ha alguna recepta senzilla de fer i deliciosa, sense dubte aquesta es les “Xalotes o cebetes  caramel·litzades”, les podem fer amb cebetes tipus “platillo” o amb xalotes, com he fet avui. A mi personalment m’agraden mes les xalotes les trobo mes suaus de gust, però son bones les dos sense dubte. La caramel·lització consisteix en cuinar les cebes amb sucre, mantega i una copeta de porto. Tot a foc ben baix i llestos. Una delícia.

Les xalotes o escalunya tenen el seu origen a Àsia Central, encara que segons he llegit hi han historiadors que no ho tenen massa clar, es pensa que el seu nom te el seu origen la ciutat d’Israel, Ascaló a on es cultivava. La ceba es una de les hortalissa de consum mes antiga, ja hi ha referencies que es remunten cap a el 3200 a.C. i ja va ser cultivada pels egipcis, grecs i romans.

DSCN9583

Les xalotes son molt apreciades a la cuina tradicional i a l’alta cuina, son unes cebes amb un gust suau, delicat, dolç, molt aromàtica i amb un sabor entre la ceba i l’all.  Ideal per a afegir als rostits, per confitar o be com hem fet avui caramel·litzada.

Valor nutricional.

Les cebes aporten poques calories ja que contenen el 90% d’aigua. Contenen força potassi, calci, ferro, magnesi i fosforo. Son riques amb vitamines del grup B, amb folats i vitamines B3 i B6. Te quantitats petites de vitamina C i E. Es rica en antioxidants com els flavonois i els compostos sofrats, que es la substancia que l’aporta el sabor i olor tant característic.

DSCN9586

Ingredients.

  • 0,500 g de xalotes.
  • 50 grams de mantega.
  • 100 grams de sucre morè.
  • un pessic de sal.
  • un pessic de pebre.
  • 1 copeta de Porto.

DSCN9601

Temps d’elaboració.

40 minuts a foc lent.

DSCN9607

Elaboració.

  1. Posem una cassola de fons gruixut al foc, posem la mantega i les cebes que tindrem senceres i pelades. Donem unes voltes i afegim el sucre i la copeta de Porto.
  2. Ho deixem a foc baix i ho anem remenant tot sovint per evitar que el sucre s’aferri a la cassola. Es important que el foc vagi a poc a poc perquè les cebetes es vagin caramel·litzan i no es cremin.
  3. Ho deixem fer fins que veiem que les cebetes estan caramel·litzades, ben tendres i amb un bonic color daurat.
  4. Les podem fer servir immediatament o guardar-les en un pot a la nevera. En aquesta ocasió les he fet servir com acompanyant d’una carn, però es podem menjar en una amanida, acompanyant una verdura, un peix o simplement soles.

DSCN9605

 

 

 

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Conserves, Verdures i Llegums. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Xalotes o Cebetes senceres caramel·litzades.

  1. Recepets.cat ha dit:

    Ideals també per acompanyar una carn al forn.

  2. Retroenllaç: Xalotes o Cebetes senceres caramel·litzades. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.