Carxofes rostides amb pernil ibèric.

 

DSCN8884

Aquest dies a vingut el meu germà a visitar-nos i ens a portat una bona quantitat de carxofes de Calahorra, petites però molt molsudes i tendres. Així que aprofitant que avui tinc a dinar a uns amics he decidit fer de primer un plat de carxofes molt senzill però que a mi personalment m’encanta (encara que això no te mèrit, ja que com us he dit altres vegades soc una entusiasta d’aquesta verdura), “Carxofes estofades amb pernil”.

DSCN8879

La carxofa arriba als nostres mercat quan començar el fred, es una hortalissa que ens dona molt joc a la cuina.  És originària de la costa mediterrània, de Sicília o Egipte i te una llegenda curiosa, es diu que el  déu Júpiter es va enamorar de Cynara, una noia rossa i molt bella que el va rebutjar. Júpiter, que tenia un caràcter molt fort, la va transformar en Cynara scolymus, que és el nom científic de la carxofa.

Quan anem al mercat hem d’escollir les carxofes que presentin un verd brillant, han de ser molsudes, arrodonides i amb un troc gruixut, tot això ens indica que son unes carxofes de una carxofera jove, tendres i molt saboroses.

Nutricionalment podem dir que compte molt poques calories i  amb moltes propietats per la nostra salut, es diürètica, ajuda al nostre fetge, te vitamines del grup B, vitamina A, es rica en ferro, calci, fòsfor, magnesi, potassi i sodi. Conté proteïnes i fibra.

DSCN8873

Aquesta recepta la feia la meva mare, però ella afegia una cullerada de farina a la salsa, jo no la poso perquè m’agrada mes la textura de la salsa sense la farina.

Es un plat lleuger que al aporta les proteïnes del pernil es pot convertí en un magnífic plat únic per un sopar d’aquest dies, que ens ajudarà a compensar els tiberis, que segur que tots hem fet per aquestes festes.

Ingredients per 4 persones.

  • 12 carxofes.
  • 1 ceba dolça.
  • 2 grans d’alls.
  • 1 got i mig de brou de pollastre.
  • 1 gotet de brandi.
  • Pernil ibèric.
  • Sal i pebre.

DSCN8874

Temps d’elaboració.

45 minuts.

DSCN8878

Elaboració. 

  1. Primer de tot posem oli en una cassola de ferro i quan esta calent afegim els dos grans d’alls tallats a rodanxes, donem unes voltes i afegim la ceba ben trinxadeta.
  2.  Salpebrem i deixem coura a foc baix fins que adquireixi la textura de una melmelada, jo la he deixat fer uns 30 minuts.
  3. Una vegada que la ceba ja esta feta afegim a la cassola les carxofes que tindrem tallada a quars, pugem el foc una mica remenem un parell de minuts i tirem el gotet de brandi. Deixem evaporar un minuts i afegim el brou de pollastre que ja tindrem calent.
  4. Deixem fer les carxofes fins que veiem que estan tendres, comprovem de sal i ja podem apagar el foc.
  5. Servim les carxofes en un plat, hi afegim el pernil ibèric talladet a trossos i capa taula.

DSCN8887

 

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Verdures i Llegums. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Carxofes rostides amb pernil ibèric.

  1. Ricard ha dit:

    Un plat deliciós, que provaré de fer. Gràcies per aquest plats que ens regales. Petons!

    Ara esperem una recepta de la cuina irlandesa per acompanyar una bona Ginnes!

  2. Ricard ha dit:

    Avui he fet aquestes carxofes, i és un plat molt fi i fàcil de fer. Deliciós!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.