Tall rodó amb bolets.

P1120746

Ja estic aquí!!!!!!!! la veritat es que he tingut una mica abandonat el bloc, però per una bona raó……… hem passat  uns dies a Dublín, unes mini vacances, per recuperar-nos de les festes nadalenques i la veritat que hem carregat piles i algun “quilet” per culpa de les pintes de cerveses. Hem estat a Dublín i un dia als penya-segats de Moher, un lloc genial, encara que si voleu anar-hi us recomano que ho feu a la primavera o a l’estiu, ja que ha fet un fred horrible, encara i així es una excursió que val la pena.

Be, anem per feina, avui us vull presentar un plat d’aquells que fan Diumenge, un plat que hem vist fer a casa tota la vida ” Tall rodó amb bolets”.  Un plat que es feia el dia abans o es començava a fer a primera hora del mati, si fem servir bolets frescos millor que millor però si no, podem utilitzar bolets deshidratats o congelats.

P1120729

Per anar be hem de fer servir la peça de tall rodó ja sigui de la cuixa o de l’esquena, el de la cuixa es mes magra i sense nervi. El de l’espatlla te un nervi central però es una carn mes melosa. Jo avui he fet servir un tall rodo de cuixa i bolets que tenia congelats.

Es un plat que requereix temps per cuinar-lo a foc baix, fent xup-xup, com s’ha fet tota la vida, sense preses amb una copeta de un bon vi i com no, una bona barra de pa.

P1120731

Ingredients.

  • 1 tall rodó de vedella.
  • 0,500 g de bolets.
  • 3 cebes de Figueres.
  • 3 tomàquets madurs.
  • 3 pastanagues tallades a rodanxes.
  • 1 cabeça d’alls.
  • 4 grans d’alls.
  • 1 gotet de brandi.
  •  1 cullerada de farina.
  • 1 branca de canyella.
  • 1 branca de romaní.
  • 2 fulles de llorer.
  • sal.
  • pebre negre.
  • oli d’oliva verge extra.
  • 2 cullerades de llard.
  • aigua.
  • sal.

P1120733

Per fer la picada:

  • 4 grans d’alls.
  • un grapat d’ametlles torrades.
  • 3 llesquetes de pa fregit.

P1120742

Temps d’elaboració.

3 hores mes o menys, depenent de la tendresa de la carn.

P1120745

Elaboració.

  1. Posem l’oli i la mantega de porc en una cassola de ferro, salpebrem el tall rodó i quan l’oli està calent posem la carn a la cassola, deixem rostir per totes les bandes, ha de quedar ben ros.
  2. Mentre sofregim la carn, tallem les cebes a trossos, els alls, les pastanagues a rodanxes, els tomàquets els pelem i tallem a trossos.
  3. Quan veiem que la carn està ben rosa aboquem a la cassola les cebes, les pastanagues i els alls, posem un parell de fulles de llorer, el cap d’alls sencers i la branqueta de canyella. Deixem fer uns 10 minuts i afegim els tomàquets, tapem la cassola perquè sui i deixem uns 10 minuts mes. Passat aquest temps, serà el moment d’incorporar el brandi. Tornem a tapar la cassola i deixem que s’evapori l’alcohol durant uns 15 minuts.
  4. Després posarem una cullerada  de farina i la barregem be amb el suc de la cassola, seguidament afegim l’aigua, tapem la cassola i deixem fer uns 90 minuts. Anirem girant la carn de tant en tant.
  5. Mentre es fa la carn comencem a preparar la picada, posarem a la picadora les dos llesques de pa fregides, el grapat d’ametlles i els grans d’all. Ho triturem i reservem.
  6. Comprovem que el rostit no es quedi sense líquid, si veieu que està quedant massa sec, afegirem una mica mes d’aigua.
  7. Passat el temps indicat punxarem la carn per comprovar que està ben tendra, i la retirarem de la cassola, posant-la a sobre d’una fusta per poder tallar-la millor. Deixem refredar una mica.
  8. Ara passarem la salsa de la cassola per un passa-purés, retiren les fulles de llorer, les branques de romaní i la branca de canyella.
  9. Tornem a posar la salsa que ja tindrem passada i ben fina, a la cassola. Afegim els bolets i la picada que teníem reservada.
  10. Tallem el tall rodó a rodanxes ben fines i les anem col·locant a la cassola on tenim la salsa. Barregem  deixem uns 5 minut i ja podem apagar el foc.

P1120744

 

 

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Carns i Aus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Tall rodó amb bolets.

  1. Ricatd ha dit:

    Un gran plat!
    Fet per una gran amant de la cuina, per sucar-hi el pa. Salut!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.