Avui us presento una recepta molt i molt fàcil de fer, la base d’aquest plat es el “refregit”, el peix que feu servir es una anècdota, es pot fer amb lluç, amb orada oberta com un llibre, amb besuc, bacallà fresc etc……. Jo he fet servir un turbot magnífic, que tenien a la peixateria, i a molt bon preu. Així que avui de menú: “Turbot amb refregit”.
El peix es fa a la planxa i simplement tirarem el refregit per sobre, mes fàcil impossible…….. De fet aquesta recepta es una adaptació de el típic “Besugo a la espalda”, que es menja sobre tot a la cornisa del país basc, ostres per cert que ha passat amb els besucs, quasi no es troben als nostres mercats i quan n’hi han, estan a un preu impossible.
Be anem a la recepta, per cert queda pendent per fer un dia d’aquest, el lluç que faig amb aquest mateix refregit.
Pels que no heu provat el turbot us recomano que ho feu, jo el trobo molt bo, gustós i amb una textura suau. Es pot menjar sencer com he fet en aquesta recepta o be es pot demanar a la peixatera que ens faci uns filets, com si fos un llenguado, les espines i el cap ho guardeu per poder fer un brou exquisit.
Es un peix pla que es mou pel fons del mar, te la pell de sobre d’un to gris-verdós i la pell de la part inferior d’un blanc trencat. Te una espina central molt fàcil de treure i una banda d’espines cartilaginoses al seu voltant que també surten amb molta facilitat.
El turbot es coneix també amb el nom de : Remol, Remó, Rodaballo, rombo, coruxo etc… es un peix blanc, molt melós, baix en grasses i de molt fàcil digestió. Ens aporta proteïnes, vitamines del grup B i minerals essencials.
Te una carn semblant al llenguado a al gall, però per mi el seu gust es molt mes gustos. El podem cuinar sencer com la recepta de avui, a filets o be a trossos, si es un exemplar gran.
En els nostres mercats trobarem el turbot de piscifactoria a un preu molt assequible i el salvatge a un cost mes elevat, però la diferencia de gust es molt remarcable, això si tant si compreu un o un altre veure que es un peix que val la pena provar.
Ingredients.
- 1 turbot d’uns 700 g.
- Sal maldon.
- pebre negra.
- 5 dents d’alls.
- oli d’oliva verge extra.
- vinagre de Modena o de vi.
- 1 cayena o una mica de bitxo.
- 1 manat de julivert.
Temps d’elaboració.
15 minuts.
Elaboració.
- A l’hora de comprar el turbot demanarem al nostre peixater que li tregui els budells i el deixi sencer. També podem fer aquesta mateixa recepta amb els filets ja nets que us pot preparar el peixater, però per mi no queda igual de gustós.
- Una vegada a casa el rentem i l’assequem amb una mica de paper de cuina.
- Posem una planxa al foc amb una mica d’oli, salpebrem el turbot i quan la planxa està ben calenta posem el peix per la part blanca, deixarem uns 4 minuts i girarem deixant 4 minuts mes. El peix a de quedar daurat per fora i melós per dintre.
- Mentre es fa el peix comencem a preparar el refregit: en una paella al foc, posarem 5 cullerades d’oli, afegim la canyella i els alls tallats a rodanxes, i deixem fer uns minuts, hem d’estar pendents ja que els alls es cremen amb molta facilitat, i amargarien. Una vegada daurats els alls, retirem la paella del foc i afegim amb compte de no cremar-nos, el vinagre. Tornem a posar la paella al foc i deixem uns 2 minuts, retirem i reservem.
- Una vegada fet el turbot el posem en una safata per servir, li posem una mica de julivert tallat petit i li tirem per sobre el refregit.
- Jo he servit el turbot tal qual o sigui sencer i a taula he tret els filets de cada plat. Si us animeu a provar-ho us puc assegurar que queda realment gustós. Si no us animeu per aquest peix una mica lleig d’aspecte, podeu fer la mateixa recepta amb altres peixos: Lluç, daurada, llobarro, besuc o bacallà fresc.
Reblogged this on Celler-Adocse.
Retroenllaç: Turbot amb refregit. | Celler-Adocse