La sopa de ceba es una de les meves favorites, però a casa nomes ens agrada al 50% de la família, així que la faig molt de tant en tant, sempre per sopar i sobre tot quant estic refredada, ja que el cost me la demana, no se si es estrany, però es així.
Normalment la faig com la recepta que ja vaig escriure al bloc fa un temps, però avui vull fer-la com vaig llegir en un llibre de receptes que en van regalar, de un xef britànic que no coneixia, Jamie Oliver.
La sopa de ceba tradicional que sempre he fet es la típica al estil francès. que apareix per primera vegada amb el nom de ” Soup d’oignons aux Halles” al segle XVIII. Aux Halles, era el antic mercat d’abast. Era considera com passa amb altres tipus de sopes un plat que menjaven la gent sense massa poder econòmic, ja que porta ingredients econòmics i omple en temps d’abstinència.
En aquest sopa en estil angles, el xef Jamie Oliver, fa unes petites variants, afegeix porro, alls, fulles de sàlvia i el formatge com no fa servir un Cheddar.
Ingredients per 2 persones.
- 3 cebes de Figueres.
- 2 cebes vermelles.
- 2 porros.
- 3 dents d’alls.
- 2 fulles de sàlvia.
- 2 llesques de pa, si son petites farem servir 4.
- Una cullerada de mantega.
- 2 cullerades d’oli.
- Sal i pebre.
- 1 litres de brou de pollastre o gallina.
- 100 gr de formatge Cheddar ratllat.
Temps d’elaboració.
45 minuts.
Elaboració.
-
Tallem en juliana les cebes, els porros els tallem a rodanxes, els alls els pelem i els aixafem una mica.
-
Posem l’oli i la mantega en una cassola, quant esta una mica calent, fiquem una fulla de sàlvia, els alls aixafats, les cebes i els porros. Salpebrem deixem a foc mig amb la cassola tapada 25 minuts.
-
Afegim a la cassola de la ceba el brou, jo he posant un de pollastre, i deixem bullir uns 15 minuts.
-
Tallem el pa a llesques i el torrem una mica. Ratllem el formatge Cheddar sobre les llesques de pa i reservem.
-
Posem la sopa de ceba en unes cassoles individuals, i ha sobre posem les llesques de pa amb el formatge, decorem amb les dos fulles de sàlvia sucades amb una mica d’oli, posem una mica mes de formatge per sobre, gratinem 1 minut i servim.
M’encanta la sopa de ceba a l’ hivern. La faig amb una certa freqüència, i mira m’has donat una bona idea. Salut i petons!
Reblogged this on Celler-Adocse.
Retroenllaç: Sopa anglesa de ceba. | Celler-Adocse