Cupcakes de plàtan i nous.

P1120702

Avui es divendres i tinc ganes de fer alguna cosa dolça, jo no soc massa de dolços però hi dies que el cos ho demana, així que dit i fet, he recorregut a receptes que tinc al bloc pendents de fer. He repassat els ingredients necessaris i m’he decidit per uns “Cupcakes de plàtan i nous”.

Els cupcakes (que vol dir pastis en tassa), son petits pastissos d’origen nord-americà que bàsicament porten uns ingredients similars a les nostres típiques magdalenes.

El plàtan i les nous els donen un gust i una textura suau, i la crema de mantega li acaba de donar un toc molt especial, gens empalagos.

P1120679

Una mica d’història.

La primera vegada que trobem documentació dels cupcakes es troba al 1796, quan Amelia Simms va utilitzar aquest terme per una “cassoleta que es cuina en petites tasses”, en el seu llibre American Cookery.

La recepta base d’un cupcake és similar a la de qualsevol altre pastís: mantega, sucre, ous i farina. El més habitual és que s’elaborin en motlles similars als emprats per fer muffins. Es molt freqüent a la cuina nord-americana, servir-los com postra o be per celebracions d’aniversari.

La decoració habitual dels cupcakes és una crema de mantega o buttercream a la qual se li pot afegir sabor i color per fer-ho encara més vistós i desitjable.

Al segle XXI, els cupcakes es van posar de moda a Estats Units. A Nova York, algunes botigues de cupcakes com Magnolia Bakery , amb varies botigues per tot Manhattan, han tingut molta fama gracies a les seves aparicions en Sex and the City (Sexe a Nova York). En la actualitat també a casa nostre han aparegut botigues dedicades exclusivament a la preparació i venda de cupcakes.

P1120684

Ingredients per 22 unit.

  • 1 plàtan.
  • 135 gr de farina de blat.
  • 110 gr de sucre.
  • 80 gr de mantega.
  • 1 ou sencer que tindrem a temperatura ambient.
  • 80 ml. de llet.
  • 1 culleradeta de llevat.
  • 35 gr de nous sense closques.

P1120700

Per la crema de mantega.

  • 125 gr de sucre glas.
  • 100 g. de mantega.
  • 1 culleradeta de extracte de vainilla.
  • 24 nous per decorar.

P1120710

Temps d’elaboració.

45 minuts.

P1120712

Elaboració.

  1. Primer de tot barregem en un bol la mantega que tindrem a temperatura ambient, amb el sucre glas i ho batem amb una batedora de varilles elèctrica, fins que quedi una crema suau.
  2. Afegim el ou sencer i batem.
  3. Seguidament afegim al bol, la farina tamisada,  que tindren barrejada amb el llevat i seguim barrejant.
  4. Afegim la llet, el plàtan ben aixafat i les nous triturades. Seguim batem i reservem.
  5. Mentrestant preescalfem el forn a 180º .
  6. Posem els motllos de paper rissat amb una safata de forn i els omplim amb la barreja, sense omplir fins a dalt, es millor fer-ho 2/3 parts. Posem la safata al forn a 180º uns 15 minuts .
  7. Retirem del forn i deixen refredar a sobre de una reixa.

Per fer la crema.

  1. Batem en un bol la mantega a temperatura ambient amb el sucre glas i la culleradeta d’extracte de vainilla, ha de quedar una crema ben muntada.
  2. La posem en una màniga pastissera i decorem els cupcakes. Per acabar decorem amb mitja nou coronant la crema.

P1120707

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Postres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Cupcakes de plàtan i nous.

  1. Marina ha dit:

    òndia, quin bon gust que han de tenir aquests cupcakes! Me’ls apunto ara mateix.

  2. Ricard ha dit:

    FAN UNA PINTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Retroenllaç: Cupcakes de plàtan i nous. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.