Tirabuixons de colors al tres formatges.

P1110640

Avui per dinar tenia previst fer una amanida freda de pasta, ja que portem uns dies de barbacoes i em venia de gust un plat de pasta fred. Però, sorpreses de la vida!! , quan li he comentat a la meva filla, la seva cara ho ha dit tot.

Així que com ja tenia bullida la pasta he decidit canviar el plat per obra de màgia, i en lloc d’amanida de tirabuixons o espirals de colors freda, he fet tirabuixons als tres formatges; es màgia o no!!!!

Ha quedat pendent de fer l’amanida de pasta per un altre dia, com diu la dita: “hi ha mes dies que llonganisses”……

P1110628

Com bullir la pasta.

Aprofitant aquesta recepta de pasta, posaré uns petits consells per bullir-la correctament, encara que us podeu guiar per les indicacions que figuren a l’envàs, els passos son els següents:

  1. Posem una cassola gran al foc amb aigua; la proporció ha de ser d’1 litre d’aigua per cada 100 gr de pasta (si feu 300 gr de pasta necessitaren una cassola que càpiga 3 litres d’aigua mes el volum de la pasta). Afegirem uns 100 gr de sal. Tapeu la cassola i esperem que bulli l’aigua.
  2. Quan l’aigua comença a bullir, hi tirarem la pasta de mica en mica en forma de pluja. Al posar la pasta l’aigua para de moment el bull, pel que és importat posar el foc al màxim i anar remenant la pasta amb una cullera de fusta perquè no quedi en un grum.
  3. La deixarem bullir uns 12 minuts (depèn del tipus de pasta, els italians la bullent fins que està “al dente” o sigui que ofereix una mica de resistència al menjar-la. Si us agrada una mica mes feta la deixeu uns minuts mes però vigilant no coure-la fins que quedi tova i enganxosa. Això de la pasta al igual que qualsevol altra cosa va a gust del consumidor.
  4. Una vegada cuita tancarem el foc i de seguida li afegirem una mica d’aigua freda a la pasta perquè pari el bull en sec, li donarem unes voltes amb la cullera de fusta i l’escorrerem fins que deixi anar tota l’aigua.
  5. Un cop escorreguda, la posem al plat directament o be en una safata i la barregen amb la salsa que hem escollit. Si hem de trigar a menjar-la o be no tenim la salsa preparada, no la deixarem a l’escorredora ja que quedaria feta un pastis, cal posar-la en una safata ben estirada perquè es ventili i reservar-la untada amb una mica d’oli o de mantega.

P1110633

Ingredients per 4 persones.

  • 350 gr de tirabuixons de colors (al paquet en diu espirals, n’hi ha de colors o blancs)
  • 1 ceba de figueres.
  • 250 dl crema de llet.
  • 100 g formatge Cheddar.
  • 50 g formatge Gorgonzola.
  • 100 gr de formatge mozzarella.
  • 50 parmesà (per gratinar).
  •  sal
  • pebre.

P1110631

Elaboració.

  1. Poseu al foc una cassola amb 2 litres d’aigua i sal. Tapeu la cassola per anar mes ràpid.
  2. Quan bulli incorporarem la pasta, remenem amb una cullera de fusta i deixarem bullir uns 12 minuts, a mi personalment m’agrada “al dente”.
  3. En una cassola posarem la ceba ratllada, salem i deixem a foc mig, fins que la ceba quedi transparent.
  4. Una vegada feta la ceba, afegim a la cassola la crema de llet. Quan comenci a bullir posem els formatges tallats a trossos, menys el parmesà, i deixem bullir a foc lent uns 10 minuts fins que veiem que els formatges s’han desfet i la crema te una certa consistència, per últim salpebrem.
  5. Un cop cuita la pasta l’escorrem en un colador. Aboquem els tirabuixons dintre d’una safata de forn i afegim per sobre la crema de formatges; ho remenem perquè la pasta quedi ben impregnada de la crema. Els cobrim amb el parmesà.
  6. Escalfeu el forn a 180 º, posem  la pasta  al forn i la deixem fer fins que quedi gratinada.
  7. Aquest és un plat únic perfecte que podem acompanyar d’una bona amanida..

P1110637

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Cuina vegetaria, Pasta. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Tirabuixons de colors al tres formatges.

  1. Retroenllaç: Tirabuixons de colors al tres formatges. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.