Suquet de rap, escamarlans i gambes.

P1110207

Avui torno a posar al bloc un plat que a mi personalment m’agrada molt, sobre tot per un sopar d’estiu “un Suquet de rap amb cigales” acompanyat de una bona copa de cava.

Es un plat senzill però exquisit, fet amb bons productes i d’aquells de sucar pa……..

P1110209

Ingredients.

  • 1 quilo de rap.
  • 8 escamarlans.
  • 8 gambes.
  • 1 litre  de fumet de peix.
  • 2 tomàquets ben madurs.
  • 2 cebes de figueres.
  • 50 gr. d’avellanes.
  • 2 llesques de pa.
  • 4 alls, julivert, safrà.
  • 1 cullerada de pimentó vermell.
  • 1 copa de vi blanc.
  • 1 copa de brandi.
  • 4 patates Kennebec.

P1110194

Temps d’elaboració.

1 hora 45 minuts.

P1110200

Elaboració.

  • Netegem el peix, en aquets cas he utilitzat rap tallat a rodanxes.
  • Posem una cassola al foc amb aigua, tirem el cap de rap i una mica de peix per sopa: cintes, escorpores petites, algun cran. Salpebrem i afegir-hi una fulla de llorer. Deixem que bulli tres quarts d’hora i tot seguit ho colem. Aquest pas es pot fer abans i colar-lo i guardar-lo a la nevera.
  • Posem al foc una paella petita, tirem una mica d’oli d’oliva. Quan aquest és calent, hi fregim els alls, les ametlles i el pa torrat. Quan tot és ben torrat ho traiem, afegim el safrà, ho triturem i ho reservem.
  • En una cassola de ferro posem una mica d’oli, fregim les gambes i els escamarlans que haurem salat prèviament, reservem.
  • Freguin uns 2 minuts per cada cara el rap que ja tindrem enfarinats.
  • Posem la ceba al oli i deixem fer a foc lent uns 45 minuts, quant ja estigui transparent, posem la cullereta de pebre vermell i el tomàquet ratllat i ho deixarem fer fins que quedi com una melmelada (si la salsa es queda massa seca afegim un cullerot de brou.
  • Afegim la picada que ja tenim preparada, la barregem amb el vi blanc i el brandi, ho aboquem amb el sofregit.
  • Tot seguit hi afegirem les patates esqueixades no massa grans, ho remenem una mica perquè les patates agafin una mica del gust del sofregit.
  • Es el moment de afegir el brou, taparem la cassola i abaixarem el foc, però vigilant que no perdi el bull. Ho deixarem coure uns quinze minuts. (Segons el tipus de patates trigaran mes temps o menys, a estar toves).
  • Passada aquesta estona, i quan les patates encara no estiguin fetes del tot, posarem les rodanxes de peix ben repartides dins la cassola i les deixarem coure a foc lent uns cincs.
  • Afegim els escamarlans i les gambes, rectifiquem de sal i si es necessari posem una mica mes de brou.
  • Deixem fer un xup-xup a foc lent uns  5  minuts, i apagarem el foc.

P1110204

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Peix i Marisc. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Suquet de rap, escamarlans i gambes.

  1. Retroenllaç: Rap amb salsa costa brava. | Al caliu de la cuina

  2. Anna ha dit:

    L’he fet aquest diumenge seguint la vostra recepta i ha quedat bonissim!
    No es la primera vegada que utilitzo receptes del blog. I sempre he acertat.
    Gràcies!

    • Bones tardes Anna, estic feliç de saber ja que no sols segueixes el bloc, si no que proves las receptes, per mi això es la culminació del sentit del bloc, moltes gracies. Si en alguna recepta tens dubtes estic a la teva disposició per el que necessites.
      Un peto ben fort.

  3. Retroenllaç: Suquet de rap, escamarlans i gambes. | Celler-Adocse

  4. Retroenllaç: Cuetes de Rap, cloïsses i gambes amb salsa – DEGUSTACIONS GINA SERRA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.