Crema de Sant Josep.

P1090049

Demà 19 de Març, es Sant Josep un dia que celebrem amb uns del postres mes tradicionals a Catalunya la “Crema Catalana”. Per mi es una data plena de records, Josep era el nom del meu pare i era un dia de festa a casa nostra; s’ajuntava el sant del pare i el dia del pare, que mes es pot demanar……

El meu pare va marxar d’aquest mon l’ any 2000, però no hi ha dia, després de 13 anys, que no pensi en ell, degut a que era un ser especial que va deixar un record inesborrable. Crec que els records es el mes important que podem deixar a la vida, molt mes important que el patrimoni o tots els diners del mon…… el que realment compta es el record que deixem als nostres fills, a la nostra família, això es la millor herència que poden deixar darrera nostre. Era una persona que sempre estava content, sempre pendent de nosaltres, era generós i aconseguia arrancar un somriure a qualsevol moment del dia i en qualsevol circurmstància.

Sempre estava al teu costat quan el necessitaves, m’acompanyava al pediatra amb el nens, quan el meu marit no podia, m’acompanyava a comprar al mercat, a passeja amb el nens i després com no, a fer un “piscolabis” ( un vermut).

Durant la seva malaltia, mai el vaig sentir queixar-se i era ell el que ens animava a nosaltres, en lloc de ser al inrevés. Com vaig llegir una vegada amb un llibret del poeta Antonio Machado: “en el buen sentido de la palabra, un hombre bueno”, aquesta es la frase que el descrivia millor.

Per celebrar el sant del pare, la mare sempre feia “Crema de Sant Josep”, la feia el dia abans i a l’hora de menjar-la la cremava amb una pala que posava a la flama del foc. Quedava un caramel boníssim que jo sempre l’agafava amb la ma i el menjava abans que la crema.

Be, ja està be de records, com es nota que estic prop dels 59 anys………………………

Es un postre fàcil de fer i amb productes molt normals, val la pena fer aquest postre a casa, no es pot comparar amb les cremes industrials. Anime-ho-vos i ja em direu el resultat……

P1080975

Ingredients per 8 cassoletes de crema.

  • 1 litre de llet sencera.
  • 8 rovells d’ous de pages .
  • 180 gr. sucre.
  • 30 gr. de midó.
  • 1 branca de canyella.
  • La pell de una llimona.

P1080979

Temps d’elaboració.

30 minuts.

P1080977

Elaboració.

  1. En una cassola posem la llet menys un got que deixarem reservat. A la llet de la cassola posem la canyella i la pell de llimona. Deixem a foc mitg fins que arrenqui el bull, i deixem uns 3 minuts.
  2. Passat aquest temps, apagem el foc, deixem que es refredi una mica i retirem la branqueta de canyella i la pell de llimona.
  3. Mentrestant en un bol barrejem els rovells d’ou amb el sucre, fins que tingui un color blanquinós (millor fer-ho en una batidora electrica).
  4. En el got de llet que hem reservat, afegeixim el midó i barregem bé fins que es dissolgui.
  5. A continuació, incorporem a la cassola de llet,  la barreja dels rovells amb el sucre,  i després el midó dissolt en el got de llet.
  6. Posem al foc la cassola  i amb un batedor manual, ho anem remenant  fins que arrenqui el bull, retirem ràpidament del foc.
  7. Posem la crema en les cassoletes individuals i deixem refredar.
  8. Perque quedi el caramel per sobre: posem el sucre i amb una làmpara de soldar de cuina el cremen o be. Si no en teniu ho podem fer amb una pala electrica.
  9. La tradició diu que podem acompanyar la crema amb un carquinyoli.

P1080982

P1090050

Recordeu que…….

  • Jo prefereixo fer servir midó en lloc de farina de blat de moro, trobo que queda mes fina la crema.
  • Es important que la barreja dels ous i el sucre quedi ben espumosa.
  • Quan afegim la barreja de ous i sucre a la llet que tenim al foc, sempre es millor colar-la per que no quedi cap grum.

P1090046

Anuncis

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Postres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Crema de Sant Josep.

  1. Retroenllaç: Crema de Sant Josep. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

