Pop a la gallega.

P1080019

La recepta que us porto avui potser un aperitiu o un plat principal, fàcil de preparar, només cal tenir uns bons ingredients i el resultat és espectacular.

Aquesta vegada ho he preparat com aperitiu i com sempre ha estat un èxit……..

Records de vida……

Mentre estic escrivint aquesta recepta en be a la memòria, que a casa la meva mare feia un plat, que jo no he tornat a fer, que li va ensenyar una amiga la Teresa, que era de Canet, “Pop amb patates”. Segons ens explicava ella, antigament els pescadors solien cuinar pop tallat a trossos, el bullien amb patates i en el últim moment afegien allioli.

La primera vegada que vaig mentjar el “el pop a feira” va ser en un viatge amb el meu marit i el meu germa a Galicia, encara eren solters rondava l’any 1974, quasi mitja vida!!.

Ingredients.

  • 1 Pop de uns 2 quilos.
  • 4 patates kanabec.
  • Pebra vermell, dolç i picant.
  • 1 fulla de llorer.
  • Sal Maldon.
  • Oli d’oliva verge.

P1080021

Temps d’elaboració.

1 hora.

Elaboració.

  1. Congelarem el pop uns dies abans de cuinarlo, aquest pas es importat ja que es trencan les fibres i queda mes tendra. El dia abans de cuinar-lo, traieu el pop del congelador i deixeu que es vagi descongelant de manera natural.
  2. Una vegada descongelat posarem aigua i sal marina a bullir junt amb la fulla de llorer, i quan bulli l’aigua hi introduirem el pop 3 vegades posant-lo i traient-lo de la cassola, a la tercera vegada es deixa l’aigua.
  3. Tot seguit el deixarem coure uns 40 minuts, el punxem per veure si ja és tou o si el deixem una miqueta més(si ho feu amb una olla expres estara bullit en un 25 minuts).
  4. Una vegada cuit tanquem el foc i el deixarem reposar 20 minuts més amb la mateixa aigua.
  5. Mentrestant haurem bullit les patates amb pell uns 2o minuts han de quedar cuites pero no desfetes. Esperem que es refredin una mica, les pelem i tallem a rodanxes.
  6. Traurem el pop de l’aigua deixant que es refredi, i un cop fred el tallarem a rodanxes amb unes tisores.
  7. Per muntar el plat laminarem les patates posant-les al fons del plat(millor si es de fusta), a sobre i posarem les rodanxes de pop amanint-lo amb sal maldon, el pebre vermell dolç i el picant i un bon raig d’oli d’oliva.

P1080020

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Aperitius i entrants, Peix i Marisc. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Pop a la gallega.

  1. Retroenllaç: Pop a la gallega. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.