Tàrtar de dos salmons amb salsa de iogurt.

El Diumenge passat vam anar a dinar a casa del meus fills. La meva jove, que es una excel·lent cuinera, ens va preparar de primer aquest tàrtar. Jo he fet tàrtar amb alvocat (per cert, encara esta pendent de posar-lo al bloc), però no l’havia provat encara fet amb poma i salsa d’iogurt. Com em va semblar una combinacio molt bona, aquí ho explico…….

Ingredients per 4 persones.

  • 300 gr de salmó fresc.
  • 300 gr de salmó fumat.
  • 1 llimona.
  • 1 poma Royal Gala.
  • 1 ou dur.
  • sal i pebre.
  • 1 ceba tendra.
  • 10 gr de gingebre.

(la meva jove va posar àpid, jo no he posat perquè no m’agrada massa)

Per la salsa.

  • 1 iogurt natural
  • 100 gr de anous.

Per decorar.

  • 1 advocat.
  • 1 tomaquet confitat o ous mujol.

Temps d’elaboració.

1/2 hora.

Elaboració.

  1. Primer comencem per fer la salsa. Posem el iogurt natural i les nous en un bol i triturem amb la batedora, ha de quedar ben fina, salpebrem i reservem.
  2. Tallar el filet de salmó fresc i el fumat amb gabinet a trossets ben petits. Els posem en un bol i tirem a sobre el suc de llimona, la sal, el pebre, la poma talladeta a trossos petits, el gingebre ratllat, la ceba tendra a trossets i el ou dur.
  3. Remenem be amb una cullera, perquè es barregin be els diferents sabors.
  4. A l’hora de servir posem un aro d’alumini de cuina al centre del plat i anem omplim amb el tàrtar de salmó, i aixafem una mica amb una cullera.
  5. Traiem el aro i posem una mica de salsa al voltant del tàrtar i una mica per sobre de manera que quedin uns fils per sobre.
  6. Decorem amb un tomàquet confitat o amb una mica de ous de peix, unes lamines de alvocat i servim immediatament…….

Recordeu que……

  • El salmó fresc s’ha de congelar abans de consumir.
  • Si hem de trigar una mica a servir, es important posar el tàrtar a la nevera.
  • La quantitat de salsa depèn del gust particular de cadascú.
  • Per la decoració podeu fer servir, els ous de peix, tomàquet confitat, alvocat o una mica de cibulet.
Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Aperitius i entrants, Peix i Marisc. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

