Croquetes de ceps.

A casa som uns fans de les croquetes, les faig de peix, de carn d’olla, de formatge i per fer felic a la meva filla de ceps o barrega de bolets.

Les croquetes son una solucio tant per un aperitiu com per un primer plat o un segon i un plaat ideal tant per persones grans com per els nens.

Ingredients.

  • 1 kg de ceps congelats trossejats.
  • 2 kg d cebes.
  • 200 g de mantega.
  • Sal i pebre.
  • 300 gr de farina.
  • 1,500 l de llet.
  • 0,500 l de crema de llet.
  • Ous.
  • Farina de galeta per arrebossar.

Temps d’elaboració.

3 hores.

Elaboracio.

  1. Piquem la ceba i la possem en una cassola amb la mantega i l’oli. Deixem poxar a foc lent durant unes 2 hores.
  2. Una vegada estigui “potxada”, afegim els ceps congelats, una mica de sal i pebre. Quan tinguem els ceps i la ceba ben estovats ho triturem amb l’ajuda d’un turmix.
  3. A continuació en una paella apart posem la mantega i una mica d’oli, afegim la farina, la torrem una mica amb l’oli i afegim la llet, la sal, pebre i amb l’ajuda d’unes barilles ho remenem bé.
  4. Afegim la crema de llet.  Cal que quedi consistent i espessa.
  5. Juntem la beixamel i la masa de ceba i bolets, corregim de sal i pebre al nostre gust, sabreu que la massa està llesta quan se separi de les parets de la cassola. i posem la masa en una safata i deixem refredar. Es millor fer-ho un dia per altre.
  6. Anem agafant la pasta i fem amb les mans les croquetes, les passem per  per ou i despres per farina de galeta i repetin aquesta operacio una segona vegada.
  7. Per fregir les croquetes cal tenir en compte que l’oli ha d’estar ben calent.
  8. Una vegada fregides les deixem a sobre de un paper de cuina per que absorveixi l’oli.

Recordeu que…..

  • Podem congelar-les sense problemes i descongelar només les quantitats necessàries per cada àpat.
  • Es pot fer amb barrega de bolets o be amb ceps secs. De fer servir ceps deshidratats hem de posar meny quantitat ja que el sabor es mes fort. Tambe es importat aprofitar el aigua de hidratar els ceps.

Quant a alcaliudelacuina

Tinc que confessar que m'agrada cuinar. I sobre tot fer-lo per la família i els amics. Es la manera que tinc per dir, us estimo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Aperitius i entrants, Bolets, Cuina vegetaria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Croquetes de ceps.

  1. Retroenllaç: Croquetes de ceps. | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.